گروه ادب و هنر-پیروزه روحانیون: شنبه ها روز استراحت اهالی تئاتر است؛ روزی که همه سالن های تئاتر تعطیل هستند و این فرصت خوبی است برای مرور آنچه در هفته گذشته بر صحنه های تئاتر گذشت و برنامه ریزی برای تماشای آنچه در هفته پیش رو اتفاق خواهد افتاد.

نمایش بیچاره  مکبث در تماشاخانه ایرانشهر اجرا  می‌شود.

امروز یکشنبه است و علاقه مندان تئاتر تا عصر فرصت دارند با خواندن این گزارش نمایش مورد علاقه خود را انتخاب کنند و برای تماشای آن راهی یکی از سالن ها شوند.

هفته اول آذرماه زنگ شروع تعدادی از نمایش های پاییزی به صدا درآمد. از جمله نمایش "عمادالملک" که از سوم آذر در تماشاخانه سنگلج به صحنه رفت و تا 26 آذر هر روز جز شنبه ها ساعت 19 اجرا می شود.نمایشنامه را افسانه باباامینه نوشته و خود او به همراه محمدرضا مختاری فرد آن را کارگردانی می کند. احمد عزیزی، محمدرضا مختاری، حسن عقیق، امیر سیدصالحی، فاطمه حیدری فر، افسانه باباامینه، امیر سلیمانی مقدم، مسعود عزیزی، و مسعود الله دادی بازیگران نمایش عمادالملک هستند. این نمایش سرگذشت میرعماد خوشنویس را تا شهادت در دوره صفویه روایت می کند.

"گودو می میرد" به کارگردانی سعید نیکورزم تا 21 آذر هر روز ساعت 18:30 در کارگاه نمایش باران اجرا می شود. قاسم روشنایی، بهنود بهلولی، آذین امیری، علی باهری، پانته آ شفقی زاده و سیامک خویشکار بازیگران این نمایش هستند.

"بهجت" با نمایشنامه ای از محمد چرمشیر و کارگردانی زهرا صبری روی صحنه سالن گوشه فرهنگسرای نیاوران رفته و ژاله صامتی تنها بازیگر آن است. بهجت تا 16 آذرماه هر روز ساعت 21 اجرا می شود و تمام عواید حاصل از آن به درمان یک بیمار دیالیزی اختصاص پیدا کرده است. نمایش داستان زنی است که بچه دار نمی شود و شوهرش دیگر نمی خواهد با او زندگی کند....

اگر می خواهید نمایش "تیغ و استخوان" منیژه محامدی را ببینید، زیاد فرصت ندارید. اجرای این نمایش تا 12 آذرماه هر روز ساعت 19:30 در تالار چهارسو  ادامه دارد و محمد اسکندری، مهوش افشارپناه، جواد نمکی، محمد نادری، دانیال خجسته و دنیا نصر بازیگران آن هستند. داستان نمایش درباره سربازی است که از جنگ ویتنام بازگشته است و....

تالار هنر تا 27 آذر میزبان نمایش "الاکلنگ" به کارگردانی هومن مجابی است؛ نمایشی که ژاکلین آواره، مجید علم بیگی، قاسم طاهراحمدی، مهدی باقرپور، آزاده اکبری، مریم عسکری و آهو کاظمی در آن بازی می کنند.

اگر می خواهید ظاهر جدید حسن معجونی را با 14 کیلو کاهش وزن ببینید، می توانید سری به تالار شمس موسسه فرهنگی اکو بزنید که این روزها نمایش " سالگشتگی" امیررضا کوهستانی در آن اجرا می شود. مهین صدری، عبد آبست و بهدخت ولیان در این نمایش بازی می کنند و داستان آن به نوعی به نمایش "رقص روی لیوان ها" مربوط می شود؛ همان نمایش 10 سال قبل کوهستانی. سالگشتگی تا 27 آذر هر روز ساعت 19 به صحنه می رود.

"مخمصه" نمایشی است به نویسندگی و کارگردانی افسانه صرفه جو که تا اول دی در تالار حافظ روی صحنه است. در این نمایش وحید آقاپور، حسین امیدی، سارا بهرامی، کیوان خانبگی، محسن رستگار، آرش فلاحت پیشه، آیه کیانپور و محمدصادق ملکی بازی می کنند.

تالار ساله از 27 آبان تا آخر آذر میزبان "عروسک های سکوت" است به کارگردانی سمانه زندی نژاد و بازی فرزانه سهیلی، فریبا کامران، افسانه ماهیان و داریوش موفق. "بیچاره مکبث" به نویسندگی و کارگردانی پیام عزیزی تا آخر آذرماه هر  روز ساعت 20 در سالن استاد ناظرزاده کرمانی تماشاخانه ایرانشهر اجرا می شود و مژگان معقولی، بهنام عزیزی، مهرداد خانی و میترا عزیزی در آن ایفای نقش می کنند، اگر به داستانی که در یکی از آسایشگاه های مجروحان جنگی می گذرد علاقه دارید، می توانید سری به سالن قشقایی مجموعه تئاترشهر بزنید: "پروانگی" به نویسندگی سیاوش پاکراه و کارگردانی عامر مسافر تا 15 آذر هر روز ساعت 19:15 روایتگر قصه پزشکی است که سعی دارد مجروحان جنگی را با یادآوری خاطره ها درمان کند. ملودی آرام نیا، امیر امیری، نسترن پیکانو، مینا حسین آبادی، کیوان خانبگی، بازیگران پروانگی هستند. خانه نمایش اداره تئاتر تا 15 آذر نمایش "چشم ها" به نویسندگی مسعود هاشمی نژاد و کارگردانی بهار محمدزاده را روی صحنه دارد. مهدی حنفی، مریم جعفری و شیوا ترابی بازیگران این نمایش هستند و قصه مردی را روایت می کنند که پس از گذشت 7 سال از جنگ به شهری بازگشته که روزی به عنوان سرباز به آن شهر حمله کرده بود. حسین پارسایی با نمایشنامه ای از محمدرضا کوهستانی نمایش "خواهرانه به وقت خیزران" را به تالار وحدت آورده است. نخستین نمایش سه بعدی تاریخ تئاتر ایران با بازی بهناز جعفری، فقیهه سلطانی و تبسم هاشمی در 2 نوبت 17 و 19 روی صحنه می رود.

کد خبر 240711

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز